Loading color scheme

Pohybom proti depresii

V roku 2018 na Slovensku trpelo depresiou a stavmi úzkosti vyše 850 tisíc ľudí.  Asi nebude veľkým prekvapením, že podľa posledných výskumov sa  toto číslo v dnešnej pandemickej situácií zvyšuje. Dobrá správa je, že vedci tiež zistili, že fyzická aktivita je rovnako účinná ako antidepresíva pri liečbe miernej a stredne silnej depresie. Udržiavaním dennej pohybovej rutiny prichádza k prevencii návratu depresívnych stavov. Vďaka pohybu prichádza k pozitívnym zmenám v mozgu, ktoré podporujú vznik pocitov pokoja a vnútornej pohody. Napriek tomu, že sú teraz fitnes centrá zavreté, môžeme fyzickú aktivitu do života pridať, prípadne si ju udržať.  Tu je zopár tipov ako začať.

Spánok

Bez dostatku energie sa ťažko prechádza celým dňom. Doprajte si preto dostatok spánku. Najlepšie, keď dodržiavate spánkový režim a dostanete sa do postele ako aj z postele vždy v približne rovnaký čas. To Vám zaručí aj dostatočný prísun energie.

Pohodlie

Nájdite si priestor vonku, kde máte dostatočnú vzdialenosť, prípadne, kde nemusíte byť v rúšku. Môžete mať svoju obľúbenú lesnú cestičku na prechádzku, alebo len zostať na dvore, či doma. Nájdite si aktivitu, ktorá Vás baví. Prechádzka, behanie, záhradníčenie, tancovanie či upratovanie.

Nájdite si cvičenia online a sledujte ich.

Existuje množstvo cvičebných programov online zadarmo alebo platených verzií, kde si môžete zakúpiť svoje vlastné inštruktážne videá s trénermi, ktorí Vám sedia. Mnohí ponúkajú aj individuálny tréning online.

Urobte aktivitu súčasťou Vášho bežného dňa.

Pohybujte sa po miestnosti alebo dvíhajte menšiu váhu počas toho, keď telefonujete alebo aj keď pozeráte televízny program. Po určitom počte odpovedaných emailov si urobte prestávku na krátky strečing. Keď môžete, nechajte auto na parkovisku a vybavte to, čo potrebujete peši.

Pridajte sa do virtuálnej skupiny a zasúťažte si.

Využite svoje smart hodinky. Niektorí z nás majú radi výzvy a súťaže a môže nás to motivovať k väčšiemu pohybu. Nezabúdajte si stanoviť svoj osobný cieľ. Buďte realistický a posúvajte sa postupne. Sledujte svoj pokrok pri napĺňaní realistických cieľov zabavte sa pritom!

Relaxujte a nabíjajte baterky. 

Doprajte si chvíľku pokoja a ukľudnite aj svoju myseľ. Urobte sériu dýchacích cvičení, vedených relaxácií , jógy alebo si zameditujte. Myseľ môžete ukľudniť aj  teplým kúpeľom, počúvaním hudby alebo čítaním. Zistite, čo Vám najlepšie funguje a zaraďte to do svojej rutiny.

Spojte sa s programom podpory pre zamestnancov, ak ho máte k dispozícií a porozprávajte sa s odborníkmi!

My Vám určite radi pomôžeme!

 

 Zdroj: Lifeworks